Daha önce açmıştım ama üyeliğimi silmek istediğim zaman silmiştim tekrardan açayım dedim
HaxBall Nedir?
Haxball flash tabanlı 2D online internet oyunudur.İster kendiniz ister
takımlar halinde 1vs1,2vs2,3vs3 ve 4vs4 yapabileceğiniz web üzerinden
multi player şeklinde oynayabileceğiniz zevkli bir oyundur.
HaxBall Nasıl Oynanır?
Haxball oynamak için öncelikle siteye giriş yapmanız gerekmektedir.Bunun için http://www.haxball.com adresine giriyorsunuz.
Siteye girdikten sonra kendinize bir rumuz seçiyorsunuz
Rumuz seçtikten sonra oda kurun ve oyuna girin
Hareketi W,A,S,D veya yön tuşlarıyla yapıyoruz
Şut çekme X,Space,CTRL,0, shift tuşları
Pası da şut çektiğimiz tuş ile veriyoruz
Haxball Kodları
Haxball'da avatar kullanmak için aşağıdaki kodu sohbet bölümüne eksiksiz yazıyoruz.
Kod:
1) /avatar **
** bölümüne istediğiniz 2 yazı veya rakam yazabilirsiniz. (2 karakter şart değil, 1 de olabilir ama en fazla 2 karakter)
2) Şifre koymak : /set_password xx > şifre 'xx' olmuş olur.
3) Şifre kaldırmak : /clear_password > şifre kalkmış olur.
4) Avatarı boş yapmak > /avatar ğ > avatar boş olur
Not: Oyunu oynarken başka sekmeler açık olmasın aksi takdirde çok kasar
Video alma ve yükleme
Oyunda en üstde “Rec” butonu bulunmakta.
Oraya tıkladığımızda video alma işlemi gerçekleşir.
Video almayı bitirmek için ise aynı şekilde “Rec” butonuna basmanız
yeterli ve karşınıza gelen ekrandan video dosyasının kaydedileceği yeri
seçin.
Video uzantısı(.hbr) uzantıdadır. Aldığınız bu videoları sadece haxball’ın belirlediği video sitesine yükleyebilirsiniz.
Yükleyeceğiniz site : http://www.haxballtube.com
Harita yapma
http://www.haxpuck.com sayesinde kolayca harita yapabilirsiniz
Önce geçelim terimlere:
Select:Cisim veya nesne seçmenizi sağlar.
Rotate:Cismi dödürür/çevirir.
Scale:Cismin boyutunu küçültür/büyütür.
Segment:CMask
kısmına line yazarsanız çizgi(penaltı noktası,ceza sahası çizgileri
vb.) olur,bir şey yazmazsanız cisim olarak kalır.Sahada oynarken
gözükür.
Vertex:Segment için belirlediğiniz nokta aralıklarıdır.
Disc:Kale direği,direk veya yuvarlak cisim görevinde kullanılır.
Goal:Kaledir,nereye bu çizgiden çizerseniz kale o olur.
Plane:Oyuncuların en fazla erişebilecekleri çizgidir(O çizgiyi aşamazlar.)
Üst Menü Terimleri:
New Stadium:Yeni stadyum açmanızı sağlar.
Text Mode:Oluşturduğunuz/oluşturacağınız
stadyumun kodları.İsterseniz hazır stadyum dosyalarından birini metin
belgesiyle açıp,text mode da ki yazıların hepsini silip,o hazır
stadyumun kodlarını yapıştırarak Visual Mode'a basıp sahayı hazırlamaya
devam edebilirsiniz.
Stadium Properties:Kesinlikle basmayın,bastığınız an tüm kodlar silinir ve çabalarınız boşa gider.
Help:Eğer ingilizceniz iyiyse yardım bölümünü okuyabilirsiniz.
Sol Menü Terimleri:
Properties:Seçeceğiniz/Seçtiğiniz/Oluşturacağınız/Oluşturduğunuz Cismin veya nesnenin özelliklerini gösterir.
Edit:Geri Al,kes,yapıştır,kopyala gibi komutları barındırır.(Cut:kes,Copy:kopyala,Paste:yapıştır,Un do:Geri al,Redo:Yinele)
Tools: Ne olduğunu bilmiyorum bilen biri çıkarsa eklerim
Wiew:Preview'e
basarsanız sahanızın nasıl görüneceğini gösterir size.Fakat Preview'e
bastıktan sonra yapım aşamasına dönmek için tekrar Preview'e basmak
zorundasınız.
Oluşturduğunuz/oluşturacağınız stadyumun kodları.İsterseniz hazır
stadyum dosyalarından birini metin belgesiyle açıp,text mode da ki
yazıların hepsini silip,o hazır stadyumun kodlarını yapıştırarak Visual
Mode'a basıp sahayı hazırlamaya devam edebilirsiniz.
Not:Oluşturduğunuz cisimler/nesneler
sahanın farklı yerlerinde de oluşabilir.Eğer böyle bir durum olursa
Select'e tıklayıp orda durmasını istemediğiniz cisimleri/nesneleri
delete'e basıp silebilirsiniz.
Cisimler/Nesneler Oluşturma
Saha Çizgisi Oluşturmak:Segment'e tıklıyoruz.Bir çizgi çiziyoruz.
bCoef:Gerek yok
cMask:line yazın çünkü çizgi oluşturacaksınız)
cGroup:Gerek yok
trait:Gerek yok
x,y:Dokunmayın
curve:oluşturacağımız çizginin açısı(Örneğin ceza sahası yayı çizgisi açısı yaklaşık 160-170 derece,düz çizgi ise 0 derecedir.)
vis:true yazıyoruz.
color:Bir HTML renk kodu girmeniz gerekir kodları sonra paylaşacağım
Disk Oluşturmak:
bCoef:Gerek yok
cMask:Gerek yok
cGroup:Gerek yok
trait:Gerek yok
Radius:oluşturacağınız diskin genişliği.
invMass:Oluşturacağınız
disk hareketli mi olacak hareketsiz mi.0 yazmak,diskin hareket
etmeyeceği komutunu verir.1-2 vb. rakamlar yazmak diskin hareketli
olacağı anlamındadır.Ama 1,117/1,899 gibi rakamlar da yazabilirsiniz.
damping:Gerek yok
color:Bir HTML renk kodu girmeniz gerekir. Sonra paylaşacağım
Duvar Oluşturmak:
Duvar demek,oyuncuların ve topun ötesini geçemeyeceği engeller demek.
Bunu oluşturmak içinse:
bCoef:Gerek yok
cMask:wall yazıyoruz.
cGroup:Gerek yok
trait:Gerek yok
curve: Duvarın açısı,size kalmış.170 derece yazarsanız o kadar açı oluşturacak şekilde döner.
vis:true yazıyoruz.
color:Bir HTML renk kodu girmeniz gerekir Sonra paylaşacağım
Kale Oluşturmak:
team:blue yazarsanız mavi takımın kalesi,red yazarsanız kırmızı takımın kalesi olur.
[shadow=red,left][glow=red,2,300]Kaleyi dikdörtgen veya kare şeklinde yapabilirsiniz.Fakat şu şekilde olmalıdır:
|____|[/glow][/shadow]
[shadow=red,left][glow=red,2,300]Direkleri ise disc oluşturarak yapmalısınız(yukarıya yazdım)[/glow][/shadow]
Plane Oluşturmak:
Bunu oluşturmak zahmetli bir iştir biraz.
Plane koyduğunuz yeri oyuncular aşamaz.Aman dikkat edin bir hata yapmayın.
[shadow=red,left][glow=red,2,300]TEXT MODE VE ÖNEMİ:
Text Mode'a herhangi bir hazır olan veya başkası tarafından hazırlanan
sahanın kodlarını yapıştırıp,Visual Mode'a basarsanız;o saha karşınıza
çıkar ve o sahayı geliştirebilirsiniz.Yalnız kopyaladığınız kodları
yapıştırmadan önce Text Mode'da ki tüm kodları silmeniz gerekir.Onların
yerine kopyaladığınız kodları yapıştırınız.[/glow][/shadow]
Forma !
http://haxcolors.herokuapp.com/ bu siteyi biraz kurcalarsanız kendinize bir forma yapabilirsiniz !
Not: Alıntıdır. kaynak: http://forum.bfchickengamers.com/konu-Haxball-Rehberi.html
Airami'ye Bu konu için Teşekkürler!.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder